Sider

lørdag den 27. oktober 2012

Knæk Cancer

I dag er det den officielle Knæk cancer dag. En dag der betyder utroligt meget for mig. I dag får hvert 3. menneske konstateret kræft. Det går ikke kun ud over kræft patienten, men hele familien. Alle har prøvet at have kræft helt tæt ind på livet. Vi har alle prøvet at stå at kigge på ens nærmeste, der ligger på grænsen mellem liv og død. Jeg har selv været en af dem der stod for enden af en hospital seng, og skulle overbevise min mormor om at det ikke var hende tur til at forlade denne jord. Hun blev nødt til at holde ud og ikke lade kræften vinde over hende. Hun vandt kampen og er nu blevet kureret cancer fri, dog levet hun med nogle eftervirkninger fra strålerne, men det vigtigste er jo at vi stadig har hende her hos os. 
Helt så godt gik det ikke med min Farfar. I januar 1993 fik min Farfar konstateret kræft. 4 måneder efter, i maj måned, måtte vi sige farve til ham. Han var en af de mange, som tabte den hårde kamp mod kræften.

Jeg ved med sikkerhed, at i også sidder med historier, der minder om disse. Derfor håber jeg at i vil være med i støtte op om knæk cancer, det gør jeg ihvertfald. 
Der er ingen tvivl om at min lørdag skal bruges foran TV'et med Knæk cancer på TV2. 

Støt op om Knæk cancer her! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar