Sider

mandag den 21. januar 2013

A Trip Down Memory Lane #1

Jeg har tænkt mig at lave et nyt koncept her på bloggen. En gang imellem vil jeg poste nogle indlæg, hvor jeg vil ta´en tur "Down memory lane". Dette er mit første indlæg, hvor vi skal en tur til Thailand.

Kender i følelsen af at sidde tænke på hvor lykkelig man er. Det er noget der pludselig går op for en. Det kan være når man ligger på græsset en sommerdag, bygger snemænd med familien en vinter aften eller lign. En af de gange jeg tydeligt kan huske tilbage på, var vores tur til Thailand i 2009. Vi sad på en restaurent med udsigt over vandet, alt imens vi ventede på vores frokost. Der gik det op for mig hvor lykkelig jeg egentlig var, både pga. mit liv, men mest af alt, var jeg lykkelig i selvskabet med min familie. Jeg var så lykkelig over alle de oplevelser de havde givet mig gennem årene, og jeg vidste der ville være flere forud. 

I vinterferien 2009 tog vi 3 uger afsted til Thailand. Den første destination, var tre dage i Bangkok, hvor der blev set på klostre, storbylivet og en masse ladyboys (mænd der får en kønsskifteoperation). 

 Et Klostre midt i centrum. Billedet viser en masse blomster, som de allerede har gjort klar, til de kommende begravelser.
 Vores første aften i den travle by.
 Endnu et kloster. Så var det tid til at bede en stille bøn.
 Den største oplevelse i Bangkok må nok være det flydende marked, som vi er på vej hen for at opleve. 
Et billede fra det flydende marked. 
 Vores næste destination var Phuket. Der skulle vi tilbringe 2 uger, som kun skulle bruges på at ligge ved stranden. 

 Det var også på Phuket vi prøvede at ridde på elefanter...
 ... Og senere lov til at fodre dem
 På en lille ø, en sejltur væk fra Phuket, ligger James Bond øen, som er den ø hvor The Golden Gond er optager. 
 Det var også omkring James Bonden øen, den muslimske by lå. Dette var en by på stolper, hvor der kun boede muslimer. 
 Den sidste og helt klart fedeste destination, var Phi Phi Island. Der skulle vi så tilbringe de sidste 4 dage. Phi Phi Island er en lille ø, der lever på turisme. Øen er så lille, at man kunne stå inde på vores hotelværelse. Hvis man kiggede til højre, så man havet, og hvis man kiggede til venstre, så man den anden side af øen, hvor der også var hav. Tror øen har være omkring 1 km. bred.  

 Det var også på Phi Phi Island vi fik dykket en del.
 Mærkeligt nok, boede vi på samme hotel som Mascha Vang. Det er hende der ligger og svømmer rundt med hat og solbriller. 
Endu engang tog vi ud for at dykke, denne gang var det sidste gang, inden vi rejste mod kolde Danmark igen. Da vi kom op igen, fortale ham der sejlede os ud, at der var hajer, som svømmede rundt 6 meter under os. Han tilbød os enda at tage os med ud igen den næste morgen ved 6 tiden, så ville han have noget udstyr med, så vi kunne komme helt tæt på dem. Det skal så siges, at vi takkede pænt nej tak. 

Efter 3 ugers fantastisk ferien, med en masse oplevelse, dragede vi snuden hjemad. Dette er helt klart den bedste ferie jeg nogen sinde har haft. Den næste store ferie med familien, bliver 4 uger til USA. Jeg er sikker på den vil blive en lige så stor succes, som turen til Thailand. 

4 kommentarer:

  1. Uh jeg vil en dag også rigtig godt prøve at ride på elefanter. :)
    Det må være en fed oplevelse.

    Håber du tager et kig forbi min blog?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så fedt at prøve.
      -Det vil jeg gøre. ;-)

      Mange hilsner Katarina :-)

      Slet
  2. Tak for din kommentar på min blog. Jeg vil meget gerne følges og er nu fast læser af din blog.
    Pisse fedt indlæg, det ser ud til at du har haft en fantastisk ferie med en masse på opleveren! :)

    Thisislikemangos.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, jeg følger også dig.
      -Jep, det var en fantastisk ferie! :-)

      Slet