Sider

mandag den 2. september 2013

Home Made: Müslibar

En rigtig god vane jeg har fået, er at lave disse hjemmelavede müslibare. Her i 2.g er jeg begyndt at få endnu flere moduler, og der kan snildt gå flere dage i træk hvor min dag går fra 8:10 - 15:50. Normalt har jeg bare haft en ekstra stykke tørt rugbrød med i tasken, men det er nu blevet skiftet ud med en müslibar. Det er et hurtigt lille mellemmåltid, og tager lige den værste sult i de små 10 frikvarterer hvor man ikke har tid til det helt store, når nu man også inden for det tidsrum skal nå at skifte lokale, og ned i skabet efter bøger til næste modul. 
De er utrolig nemme at lave, og tager max 15 min. at røre sammen. Derudover skal de også lige i ovnen i 25 minutters tid.  
Det i skal bruge er:
- 100 gram smør
- 80 gram brun farin
- 250 gram havregryn
- 1 spsk honning
- 2 tsk stødt ingefær
- 2 spsk græskarkerner

Start med at smelt smør, farin og honning i en gryde. Derefter hælder man det op i en skål med resten af ingredienserne og blander godt sammen. 
Når det blandet godt, putter man det op i et fad med bagepapir på og masser "dejen" jævn med en flad genstand, så er det nemmere at arbejde med når de skal skæres ud senere. Fadet puttes i ovnen ved 180 grader i 20-25 min. Her skal i bare tage det ud, også selv om dejen ikke virker helt fast, men så snart den er kølet af en times tid er den fast og klar til at blive skåret i passende størrelser.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar